Cei 3 pași către un interviu de succes

Cei 3 pași către un interviu de succes

Un interviu de succes poate face diferența între a fi angajat la compania pe care ți-o dorești sau a fi respins. Momentul acela când afli că, în sfârșit, ai fost chemat la un interviu este plin de speranță și încurajare. Cu toate acestea, trebuie să ai constant în minte un lucru foarte important. De la acordarea unui interviu și până la momentul semnării unui contract de muncă cu posibilul tău angajator, sunt câteva etape pe care trebuie să le iei în considerare.

Un bun sfat ar fi să privești tot procesul de interviu-angajare ca un drum parcurs în 3 etape: înainte de interviu, în timpul susținerii interviului și după interviu. Este o delimitare simplă care te poate ajuta să te concentrezi pe fiecare aspect, pentru a te bucura de un interviu de succes! Citește mai departe pentru a afla care sunt cei 3 pași principali pentru a avea un interviu de succes!

Primul pas spre un interviu de succes: informează-te!

Așadar, să luăm fiecare etapă în parte și să o dezvoltăm. Începem cu ceea ce este necesar să faci înainte de susținerea propriu-zisă a interviului. Primul pas este să te documentezi despre compania sau firma în care urmează să te angajezi. Fă puțină cercetare pe partea de proiecte, care sunt proiectele lor cele mai mari, cu care se mândresc și chiar cu cele care au avut mai puțin succes.

Eventual, notează-ți câteva idei sau sugestii pe care le-ai putea face în timpul interviului pentru a îmbunătăți aceste proiecte. Atenție! Ideile tale trebuie să poată fi aplicate și livrate într-un mod politicos pentru a stârni interesul angajatorului. Nicidecum nu trebuie să sune ca o critică sau să aibă scopul de a-i arăta unde a greșit într-o manieră lipsită de respect.

De asemenea, ai putea să te informezi cu privire la valorile pe care le promovează compania sau angajatorul și la scopurile acestuia pe termen lung. Care sunt planurile de viitor? În ce direcție se dorește să se dezvolte compania? Și să te gândești, totodată, cum ai putea contribui tu personal la realizarea acestor planuri, la atingerea acestor scopuri.

Pasul 2 către un interviu de succes: arată-i că ești „the one”!

După ce ai făcut partea de research despre companie, urmează a doua etapă: susținerea interviului. Această etapă poate fi decisivă, deoarece este momentul în care angajatorul își formează prima impresie asupra persoanei tale. Cu alte cuvinte, în acele câteva minute pe care le petreceți împreună, trebuie să îți convingi angajatorul că tu – doar tu – ești persoana potrivită pentru acest job. Practic, etapele 1 și 3, adică partea de pregătire pentru interviu și partea ulterioară acestuia, trebuie să te ajute pentru construirea unei impresii pozitive asupra ta din partea angajatorului.

În momentul în care tu începi să vorbești despre proiectele firmei și să dai detalii referitoare la evenimentele la care a participat compania sau parteneriatele pe care le are firma și chiar la strategiile adoptate în trecut, angajatorul va rămâne, fără doar și poate, plăcut surprins de interesele tale cu privire la companie. Acesta va aprecia orele de research anterioare interviului și va vedea că ești interesat de companie.

Ce este necesar și absolut important de ținut minte: fii onest cu angajatorul tău. Este incredibil cât de mult poți să pierzi atunci când prezinți o imagine falsă și invalidă a propriilor tale aptitudini și cunoștințe. Don’t „oversell yourself”, cum s-ar zice. Da, prezintă-ți reușitele în carieră sau în studii. Dar, în același timp, fii dispus să înveți mai mult și să te dezvolți. Practic, pe tot parcursul vieții avem un singur scop central: Constant Neverending Improvement – dezvoltarea noastră personală constantă.

Desigur, sunt lucruri pe care nu le știi, dar pe care le vei învăța muncind. Fii deschis cu angajatorul tău și comunică-i aceste aspecte! Apoi, subliniază lucrurile pe care știi să le faci, lucrurile la care ești cu adevărat bun.

Pasul 3 spre un interviu de succes: păstrează legătura!

După încheierea interviului, este important să ții minte următorul lucru: contactul tău cu angajatorul nu se termină aici. Deja vorbim despre a 3-a etapă a procesului de angajare, și anume, ce faci după sfârșitul interviului. Ținem să menționăm că această parte este complet neglijată de majoritatea celor care doresc să se angajeze. Posibilul tău angajator va aprecia foarte mult dacă, după interviu, va primi un mesaj scurt de la tine. Mulțumește-i pentru timpul acordat și spune-i că te bucuri de oportunitatea primită pentru a susține interviul. Ca exemplu de mesaj ai putea scrie:

„Vă mulțumesc frumos pentru interviu, mi-a plăcut să discut cu dumneavoastră. Consider că sunt persoana potrivită pentru acest job, nu doar pentru că îmi doresc acest loc de muncă, ci deoarece cred că pot aduce o plus valoare companiei. Sunt dispus să muncesc pentru a vă demonstra acest lucru!”.

Cum am spus, etapele 1 si 3 sunt cele care conturează impresia pe care angajatorul și-o face despre tine. Totodată, sunt cele care te ajută să susții un interviu cât mai reușit. Atenția la detalii este ceea ce te va diferenția de restul candidaților pentru același job. Încrederea de sine, politețea și deschiderea spre comunicare sunt atribute pe care le caută toți angajatorii în ziua de azi.

Bonus: mai multe sugestii pentru un interviu de succes

Așadar, îți dorim succes la următorul tău interviu și sperăm că pașii pe care i-am descris mai sus îți vor fi de folos! Nu uita, „preparation is key”, iar detaliile chiar fac diferența.   

Autor: Bianca Giurgi

Editor: Ștefana Rarău 

Sursă: Valuetainment – 3 Tips to crush your next job interview

Articole similare